maandag 2 oktober 2006

0110 - verdraagzaamheid




Tom Barman, wat een artiest! Wat die jongen al gepresteerd heeft! Zijn muziek, zijn video's, fantastisch gewoon.

En nu 0110, geweldig (foute woordkeuze?) initiatief. (Klik op het logo hierboven voor een filmke). 's Middags met de kinderen de trein op in Dampoortstation, en af in Gent Sint-Pieters. Monza featering Thé Lau. Veel volk. De moed ontbrak mij echter om richting podium door te stoten. En achteraan ben je toch minder betrokken. Tycho en Trixie hadden er ook niet echt zin in. Een ballon, een cola, en een pakje frieten later was het voor hen welletjes geweest. Na amper 2 uurtjes hielden we het dus voor bekeken. Net op tijd blijkbaar om de onweersbui te ontwijken. 's Avonds nog eens teruggekeerd, op mijn eentje. Sioen, Will Tura, Arid, Kamagurka en zelfs Helmut Lotti wisten me niet echt te verrassen. Maar ik voelde me wel een vreemde eend in de bijt. Rond mij niets dan enthousiaste, vooral jonge, mensen. En maar meezingen, en meewiegen en zelfs dansen. Fantastisch toch.
Ik citeer hier graag Peter De Backer uit "De Gentenaar" van vandaag:
Als uit een wetenschappelijke studie blijkt dat zestig procent van de Vlaamse jongeren de aanwezigheid van migranten als bedreigend ervaart, is een manifestatie die vooral bij jongeren aanslaat meer dan welkom.
De quote van Filip Dewinter die ik in dezelfde krant las wil ik u ook niet onthouden:
Als slachtoffer van onverdraagzaamheid wacht ik al een hele week op een uitnodiging om als eregast op dat concert aanwezig te zijn. En ook nog leuk: de vinger van Anke.
's Avonds op Canvas toch weer echt genoten van wat dEUS bracht. Fantastisch!



Geen opmerkingen: